42W power led "NoName" póki co :)
42W power led "NoName" póki co :)
Jak w opisie taki mały twór dla znajomego ;)
Krótka specyfikacja:
8szt- 1W full spectrum
34szt- 1W o barwie 6500K
Grubość belki to zaledwie 11mm
Nagrzewa się do 40C +-
Nóżki wykonane z plexy czarnej giętej indywidualnie do modelu lampy
Krótka specyfikacja:
8szt- 1W full spectrum
34szt- 1W o barwie 6500K
Grubość belki to zaledwie 11mm
Nagrzewa się do 40C +-
Nóżki wykonane z plexy czarnej giętej indywidualnie do modelu lampy
- arturromarr
- Posty: 225
- Rejestracja: 2008-12-23, 23:09
- Lokalizacja: Ozorków
Fajna lampka. Zawsze lubię takie własne konstrukcje. :)
Jakie duże akwarium, nie za jasno będzie? Chyba, że roślinne.
Ja powiem że po etapie rozbudowyywania oświetlenia ostatni je ściemniełem bo glony rosły jak szalone i Akary się bały.
Jak zasilane są diody gotowy zasilacz, stało prądowy czy napięciowy?
PS:
Przydałoby się tylko te śruby obciąć
Pozdrawiam
Jakie duże akwarium, nie za jasno będzie? Chyba, że roślinne.
Ja powiem że po etapie rozbudowyywania oświetlenia ostatni je ściemniełem bo glony rosły jak szalone i Akary się bały.
Jak zasilane są diody gotowy zasilacz, stało prądowy czy napięciowy?
PS:
Przydałoby się tylko te śruby obciąć
Pozdrawiam
- arturromarr
- Posty: 225
- Rejestracja: 2008-12-23, 23:09
- Lokalizacja: Ozorków
przejrzystość akrylu jest powalająca OW nawet z ADA'y wymięka ale za to cena jest powalająca taki zbiornik to koszt około 1000zł ;/ to jest zaporowa kwota przynajmniej dla mnie i póki co ;p hehe
Z tego co się orientowałem to zaletami są:
- wytrzymałość- producent udziela 20 letniej gwarancji
-przejrzystość o nie bo lepsza niż ow
- przy wystąpieniu zarysowań możliwość naprawy bez wymiany "szyb"
Wady:
-Cena i to nie mała przynajmniej póki co
- podatność na zarysowania ( ale jak wyżej idzie je naprawić)
i chyba tyle ;)
A co do wętrza to robie na opornikach, nie używam driverów nie ufam im dla mnie są awaryjne. U mnie jak jedna dioda padnie lub coś innego się z nią stanie to max 3 nie będą świecić a nie cały łańcuszek :) jak to jest przy driverach. Plus daje mi to większe możliwości bawienia się :) i dokładania bajerów :)
Z tego co się orientowałem to zaletami są:
- wytrzymałość- producent udziela 20 letniej gwarancji
-przejrzystość o nie bo lepsza niż ow
- przy wystąpieniu zarysowań możliwość naprawy bez wymiany "szyb"
Wady:
-Cena i to nie mała przynajmniej póki co
- podatność na zarysowania ( ale jak wyżej idzie je naprawić)
i chyba tyle ;)
A co do wętrza to robie na opornikach, nie używam driverów nie ufam im dla mnie są awaryjne. U mnie jak jedna dioda padnie lub coś innego się z nią stanie to max 3 nie będą świecić a nie cały łańcuszek :) jak to jest przy driverach. Plus daje mi to większe możliwości bawienia się :) i dokładania bajerów :)
Z tą naprawą ,to bym się taknie podniecał ....Nie jestem zwolennikiem akrylu ,ale każdy ma swoje zdanie ...Szklany zbiornik też można naprawić (mówię tu o rysach) bez demontażu ....z tym że o ile przy szkle rysy nie są bardzo glębokie ,to co do akrylu mam już watpliwości ...im głębsza rysa ,tym wiecej trzeba zeszlifować ...im więcej szlifujesz ,tym większa soczewka powstaje i może się okazać ,że po takiej naprawie będą znaczne zniekształcenia .Druga sprawa to cena zbiornika i ewentualnej jego naprawy ...a ta nie będzie tania...
Pabian, ale ja o tym doskonale wiem i zaznaczam że to nie mój zbiornik jedynie lampa jest mojej produkcji :)
Czy to naprawa czy sam zbiornik tanie nie są z akrylu taki jak bym chciał to koszt około 6000zł a z ow może 1500zł i to max, więc nie zamierzam nawet przymierzać się.
Soczewka nie powstanie bo całą tafla jest szlifowana z tego co się orientuję właśnie dlatego by uniknąć efektu soczewki.
Póki co jestem dalej zwolennikiem szkła ow :)
Czy to naprawa czy sam zbiornik tanie nie są z akrylu taki jak bym chciał to koszt około 6000zł a z ow może 1500zł i to max, więc nie zamierzam nawet przymierzać się.
Soczewka nie powstanie bo całą tafla jest szlifowana z tego co się orientuję właśnie dlatego by uniknąć efektu soczewki.
Póki co jestem dalej zwolennikiem szkła ow :)
- arturromarr
- Posty: 225
- Rejestracja: 2008-12-23, 23:09
- Lokalizacja: Ozorków
Ja tak się zainteresowałem, bo planuję budowę sporego zbiornika (1500l.) w technologii mieszanej.
Zastanawiam się nad akrylem z przodu ze względów bezpieczeństwa. Myślę, że tworzywo jako mniej kruche będzie odporniejsze na uderzenie. Poza tym nawet jeśli pęknie to nie zamieni się w szklane miecze. Martwi mnie jednak to, że może będzie się szybko zarysowywać.
PS:
Rezystory są łatwe do zastosowania i bezawaryjne, jednak mają wadę, że traci się trochę na nich mocy.
Ja mam u niebie zasilacz stało pądowy. Również powinienem mieć rezystory dla wyrównania prądów pomiędzy wiązkami, ale już drugi rok działa bez problemu więc chyba będzie dobrze.
Zastanawiam się nad akrylem z przodu ze względów bezpieczeństwa. Myślę, że tworzywo jako mniej kruche będzie odporniejsze na uderzenie. Poza tym nawet jeśli pęknie to nie zamieni się w szklane miecze. Martwi mnie jednak to, że może będzie się szybko zarysowywać.
PS:
Rezystory są łatwe do zastosowania i bezawaryjne, jednak mają wadę, że traci się trochę na nich mocy.
Ja mam u niebie zasilacz stało pądowy. Również powinienem mieć rezystory dla wyrównania prądów pomiędzy wiązkami, ale już drugi rok działa bez problemu więc chyba będzie dobrze.
Czy ja wiem że aż tak duża strata jest hmmm porównywałem sobie ledy na opornikach, driverach i bezpośrednio podłączone do odpowiedniego osprzętu i hmm różnicy nie widziałem mowa oczywiście o obserwacji za pomocą jedynie ludzkiego oka. Jak znajomy użyczy mi luxometr to wtedy ponowie :) i podzielę się info :)
- arturromarr
- Posty: 225
- Rejestracja: 2008-12-23, 23:09
- Lokalizacja: Ozorków
Nie trzeba nic obserwować czy mierzyć, wystarczy prawo Ohma.
Z rezystora odczytujemy jego wartość (trzecia cyfra to ilość zer), mnożymy przez płynący przez didy prąd i mamy napięcie które się odkłada na rezystancji. Jeśli jeszcze raz prznmożymu to co wyszło przez prąd otrzymamy dokładnie moc jaka się na nim wydziela. Jeśli ją przemnożymy przez ilość oporników w lampie otrzymamy całkowitą moc traconą na rezystancji.
Z rezystora odczytujemy jego wartość (trzecia cyfra to ilość zer), mnożymy przez płynący przez didy prąd i mamy napięcie które się odkłada na rezystancji. Jeśli jeszcze raz prznmożymu to co wyszło przez prąd otrzymamy dokładnie moc jaka się na nim wydziela. Jeśli ją przemnożymy przez ilość oporników w lampie otrzymamy całkowitą moc traconą na rezystancji.