112L - OŚWIETLENIE

ODPOWIEDZ
spinnermiki

112L - OŚWIETLENIE

Post autor: spinnermiki »

Witam kolegów, jestem początkującym akwarystą i mam problem :-) !!! Mniej więcej rok temu zakupiłem zestaw dla początkujących Diversa 112 ze standardową pokrywą i oczywiście typowymi świetlówkami 2x 18W 6500K. Akwarium miało być tylko dla syna ale mnie wciągnęło. Pooglądałem trochę fajnych aranżacji poczytałem o podstawowych zasadach prowadzenia i wystartowałem : zakupiłem jakiś dobry substrat + podłoże Filtus wysypałem na grubość ok. 5 cm, posadziłem kilka roślin ( hydrofila wielonasienna, nurzaniec, tatarak trawiasty, kabomba i korzeń z mchem), przygotowałem wodę - kranówka odstana z uzdatniaczem, zamontowałem filtr - też typowy z zestawu i zalałem. Przez pierwsze 2 tygodnie było względnie dobrze, akwarium cieszyło oko jednak nie widziałem przyrostów chociaż rośliny się ukorzeniły a dalej to już była tragedia , wszystko marniało w oczach liście pokryły się okrzemkiem który początkowo był żółto brązowy a z czasem zrobił się czarny nawet mech nie wytrzymał i po kilku tygodniach wyglądał jak .... Postanowiłem trochę zainwestować, dokupiłem świetlówkę T5 24 W Sylvania Aquastar o barwie 10000K a pokrywę wyłożyłem folią aluminiową , podłączyłem bimbrownię ( kostka lipowa) -zmiana zacieru co dwa tygodnie, gaz jest zaciągany przez kaskadę przy samym dnie, dodałem drugi filtr (kaskada FZN 2) i wymieniłem rośliny na inne (anubiasy, dalej nurzaniec, hydrofile, duży Heniek i dużo microcorium narrow na korzeniach), zapodałem Easycarbo ( 3 ml codziennie)+ potas przygotowany z K2SO4 (3 mll codziennie)+ Ferro+(1 mll codziennie) + przy podmianach Aquaflorin według zaleceń+ wyciąg z tofu + PH(-) +MacroRed (1 mll co dwa dni) . Z początku było nieźle - rośliny zyskały ładny mocno zielony odcień i zaczęły ładnie rosnąć nawet anubiasy wypuszczały liść za liściem, trwało to jednak chwilę bo po 2-3 tygodniach liście bardziej delikatnych roślin zaczęły żółknąć - taki żółto brązowy osad postępujący od