Kamień na szybach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cina

Kamień na szybach

Post autor: cina »

Witam,
na jednym forum znalazłem informacje, poniżej cytat:

"Kamień na szybach to nic innego tylko zasadowy osad, który należy potraktować kwasem a najbezpieczniejszy będzie każdy, zakwaszacz wody, czyli preparat do obniżania PH do celów akwarystycznych, który możemy kupić w sklepie akwarystycznym Nawet, jeśli się dostanie jego niewielka ilość do wody to nic się nie stanie."

Czy możecie mi to potwierdzić ? Pytam, bo w czasie porządków świątecznych poruszyła mnie kwestia kamienia na kranie, a następnie na szyba akwariowych. Z kranu kamień usunąłem CILITem, z szyb które przykrywają akwarium również, łatwo zeszło. Została mi kwestia osadu na szybach w akwa, gdzie CILITu nie użyję. Pytanie co zawiera CILIT i co rozpuszcza kamień. Jak mniemam będzie to jakiś kwas, tylko jaki i czy można go "luzem" kupić i w miarę bez obaw stosować. Jestem elektrykiem, nie chemikiem, ale co nie co wiem, więc jak co to damy rade :mrgreen:

jabol

Re: Kamień na szybach

Post autor: jabol »

kwasek cytrynowy

Awatar użytkownika
mat114

Post autor: mat114 »

ocet
Posiadanie zwierząt NIE JEST obowiązkiem, natomiast ich posiadanie RODZI OBOWIĄZKI.

Awatar użytkownika
Alchemik
Moderator
Kontakt:

Post autor: Alchemik »

Każdy pH minus. Ja używam Aquacid Zooleka. Kilkanaście kropel na wacik i jazda szyby. Nawet jak się coś dostanie do akwarium to tak małe ilości nic nie zrobią. IMHO nie warto kombinować z kwasami. Chyba, że kwasek cytrynowy lub ocet.

Swoją drogą skoro można kwaskiem cytrynowym to może poszłoby FlorinAxis ? W końcu on jest na bazie kwasu cytrynowego. Może ktoś ma i może spróbować.
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
Pigul71
Kontakt:

Post autor: Pigul71 »

CILITt kamień i rdza zawiera kwas fosforowy 5-15%, ale i detergenty 3-5% więc raczej zabójczy dla akwarium.