Wysokie KH niskie GH

ODPOWIEDZ
Dontado
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-29, 15:16
Lokalizacja: Pan trzewik

Wysokie KH niskie GH

Post autor: Dontado »

Witam po zrobiony teście wody wyniki są następujące
Ph 7
GH 0
KH powyżej 20...

Powiem tak nie stosuje żadnej chemii czy uzdatnianie.
Wymieniam wodę regularnie.
Padło mi ostatnio mnóstwo ryb.
A jestem nowicjuszy totalnym....
Baniak 60l
Neonki 8szt
Molinezja black Molly
Bojownik
Kirysek 6 szt

spike1975
Posty: 223
Rejestracja: 2010-05-18, 14:38
Lokalizacja: łódź

Post autor: spike1975 »

jeżeli nic nie popierniczyłeś z testami to:

jak piszą mądre książki twardość ogólna gh to jest zawartość w niej soli dwuwartościowych metali, głównie wapnia i magnezu i wyznaczane jest to za pomocą związków które wiążą te jony więc twardość gh jest rzeczywiście ilością soli Ca i Mg w wodzie.

natomiast twardość węglanowa to jest zawartość jedynie węglanów tych samych metali czyli z definicji powinna być mniejsza od GH.
niestety testy nie wyznaczają tak naprawdę twardości węglanowej a tylko tzw "zasadowość" to znaczy zdolność do zobojętnienia kwasów za którą odpowiadają wodorowęglany.
w sytuacji gdy za tę zasadowość odpowiadają te same sole co za twardość (czyli wapnia i magnezu) wszystko jest OK. zasadowość da się przeliczyć na KH i test pokazuje prawidłowy rezultat.

jednak czasami, np tak jak u ciebie teraz, jest inna sytuacja.
GH wynosi u ciebie 0, czyli nie ma jonów wapnia i magnezu w wodzie. jednak jest dosyć duża zasadowość która może oznaczać że w wodzie jest dużo wodorowęglanów jakichś innych niż wapnia i magnezu.
jakie to mogą być związki? skąd się wzięły? jaką wodę lejesz do akwarium (parametry)? skąd ją bierzesz? czy zmieniałeś coś ostatnio w akwarium? jak długo masz to akwarium i czy wcześniej też były jakieś problemy?

dużo jest pytań ale ja bym się skupił na:

1. źródle wody i jej jakości (tej co ją lejesz do akwarium)